My Birthday


Make your own Countdown Clocks

Wednesday 11 November 2009

senyum seindah suria

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
dunia mu berseri
senyum umpama titian
dalam kehidupan
kau tersenyum
ku tersenyum
kemesraan menguntum
senyum
kepada semua
senyuman mu amatlah berharga
senyum
membahagiakan
dengan senyuman
terjalinlah ikatan

Pernah tak anda dengar lagu ini? Ingat lagi tak lagu ini?
I ingat. Lagu ni dah lama masa I sekolah rendah dulu. I suka sangat lagu ni. I ingat lagi setiap bait-bait lagu dan melodinya sehingga hari ni. Music videonya terdiri daripada masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Kalau you tengok MV lagu ni, gerenti u gelak dengan apek-apek kat dalam yang senyum tak bergigi. Kan best kalau RTM siarkan lagi iklan ni. Lagu ni menceriakan orang yang sedih.

Hati I akan gembira kalau saya melihat orang senyum. Saya rasa tenang sangat. Saya rasa lega sebab saya membawa keceriaan daripada kesedihan. Lagilah best kalau orang yang senyum tu orang yang I sayang.

I suka tengok dia senyum. Manis sangat-sangat. Senyuman dialah yang membuatkan saya terjatuh hati dengannya. manis sangat.. cantik. menarik. Hati saya tertarik tertawan. Haha.

Senyumlah selalu. Sesungguhnya senyum itu satu sedekah. Senyuman anda membawa seribu makna dan kegembiraan kepada orang lain. Anda tidak perlu membayar untuk mengukir sebuah senyuman. Bukan susah untuk melakar dunia yang penuh dengan bunga-bunga cinta.

No comments:

Post a Comment